Employer branding to działania mające na celu zapewnienie wyższego poziomu obsługi klienta poprzez kreowanie wizerunku marki. Ma to wpływ nie tylko na samo postrzeganie jej przez potencjalnych klientów i udziałowców, ale przede wszystkim budowanie pozytywnej opinii wśród dotychczasowych pracowników firmy oraz kandydatów na rynku pracy. Wyróżnia się dwa typy employer brandingu – wewnętrzny (skierowany do obecnych pracowników i kontrahentów) oraz zewnętrzny (skierowany do przyszłych pracowników i kontrahentów).
Aranżacja wnętrza – skuteczne działanie w zakresie employer brandingu
Aranżacja wnętrza ma ogromny wpływ na ogólny odbiór potencjalnego miejsca pracy – nie tylko pod względem panującej w nim atmosfery, ale również określenie perspektyw zawodowych. Nie trzeba wspominać, że im bardziej stylowe, eleganckie i innowacyjne jest wnętrze, tym większe budzi zainteresowanie. Jeżeli wnętrze przedsiębiorstwa lub korporacji prezentuje się profesjonalnie i ekskluzywnie, staje się to niemalże jednoznaczne z faktem, iż pracodawca dba o dobro swoich podwładnych i dokłada wszelkich starań, by czuł się on w pełni komfortowo w swoim miejscu pracy. Analogicznie, jeśli wnętrze zachwyci klienta, szybciej podejmie on decyzję o podjęciu współpracy.
Jakie materiały najlepiej wybrać?
Istnieje wiele sposobów na uczynienie wnętrza atrakcyjnym dla oka. To, jakie materiały wykończeniowe oraz dodatki zostaną wykorzystane, zależy głównie od stylu, w jakim chcielibyśmy urządzić biuro. Niewątpliwie warto jest jednak zainwestować i postawić na wybór materiałów najwyższej jakości, takich jak kamienie naturalne. Marmur czy trawertyn to tylko jedne z wielu przykładów materiałów szlachetnych, które są w stanie całkowicie odmienić wnętrze i uczynić je bardziej prestiżowym. Co więcej, kamienie te nie tylko pięknie się prezentują, ale również są odporne na zniszczenia – jest to gwarancją jakości i solidności. Warto również podkreślić, że płytki marmurowe czy trawertyny przywodzą na myśl określone skojarzenia. Jeśli chcesz wywrzeć na pracownikach i klientach wrażenie firmy otwartej, profesjonalnej i prestiżowej, wykorzystanie kamieni w przestrzeni biurowej będzie skuteczną pomocą.
Aranżacja może być przykładem działań employer brandingu. Inwestując w dobór odpowiednich materiałów wykończeniowych oraz dodatków można stworzyć wnętrze idealnie oddające charakter firmy, jak również zapewnić jej pozytywny odbiór przez pracowników i klientów.